Pressupostos participatius 2017

Què són els pressupostos participatius?

És un procés de participació ciutadana per a l’elaboració del Pressupost municipal que l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes porta a terme perquè els veïns i les veïnes del municipi proposin projectes, els votin i decideixin quins s’hauran de fer amb el 20% dels diners que es destinin l’any que ve a inversions reals (que s’estima siguin entre 220.000 i 250.000 euros del capítol 6) i 15.000 euros més per a projectes socials, culturals o solidaris que es presentin. Precisament aquesta és una de les novetats: la creació d’una segona categoria dotada econòmicament només per a propostes considerades despeses de béns corrents i de serveis (capítol 2). Enguany les normes reguladores d’aquest procés han incorporat alguns canvis per tal de millorar l’experiència anterior.


Sessions informatives

6 i 7 de setembre

Presentació de propostes

del 8 de setembre a l’1 d’octubre

Avaluació de propostes

del 2 al 13 d'octubre

Votació de propostes

del 25 d’octubre al 5 de novembre

Sessions informatives i calendari

Per conèixer més aspectes dels pressupostos participatius i del Pressupost municipal, aclarir dubtes i ampliar informació es faran els dies 6 i 7 de setembre dues sessions públiques inicials. També hi haurà presentacions de projectes per part de les persones impulsores dels mateixos i dues sessions per explicar el resultat final. Consulta el calendari!

Fes-nos arribar les teves propostes

Si ets major de 16 anys i estàs empadronat/da al municipi pots presentar les teves propostes del 8 de setembre a l’1 d’octubre mitjançant el formulari establert que trobaràs a les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC) o bé telemàticament a través de l’apartat específic del web. També poden presentar propostes les entitats i associacions. Es limita a 3 el màxim de propostes a presentar en cadascuna de les categories. Mira la resta de condicions i els topalls econòmics a les Normes reguladores.

Avaluació de propostes

El seguiment i la valoració de les propostes la farà una comissió de gestió tècnica-econòmica que avaluarà els projectes segons les normes reguladores i els criteris de legalitat, de competències, econòmics, de viabilitat tècnica, de sostenibilitat i de no exclusió social. El dia 14 d’octubre es coneixerà el llistat provisional de propostes acceptades i s’obrirà un període d’esmenes o reformulació per a la resta fins al 22 d’octubre.

Vota, tu decideixes!

Del 25 d’octubre al 5 de novembre tindràs dos maneres de fer-ho: emplenant presencialment una butlleta que et facilitaran a les OAC (i dipositant-la a la corresponent urna) o a través de l’apartat de votació en línia. Podràs votar un màxim de 5 propostes, puntuant-les amb un escalat del 5 a l’1. Finalment, les propostes guanyadores seran incorporades al Pressupost municipal del 2018 per ordre de classificació fins que s’esgoti la quantitat econòmica global fixada en cada categoria.