Notícies

A més de les notícies, podeu consultar la selecció de vídeos relacionats amb la gestió muncipal i intervencions de membres del Consistori a Actualitat informativa de l'Ajuntament, així com altres notícies de Sant Pere de Ribes a canalblau.alacarta.cat.

 
Habitatge

01/07/2020 13:12

Davant les properes convocatòries que es preveuen d’oferta pública d’habitatge al municipi, l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes recorda que és requisit imprescindible estar inscrit al Registre de Sol·licitants d’Habitatges de Protecció Oficial de Catalunya abans de l’inici del procediment d’adjudicació en qüestió. Una vegada inscrits, podran participar en els processos d’adjudicació aquells que compleixin la resta de requisits exigits i te una vigència d’un any.

L’Oficina de l’Habitatge del Consell Comarcal del Garraf, que presta servei presencial a l’ajuntament, en tramita la inscripció. Al municipi, es pot fer amb cita prèvia a l’OAC de les Roquetes, els dimecres, de 9h a 13h, o a l’OAC de Ribes, els dilluns, de 9h a 13h. També es pot cursar a l’Oficina comarcal d’habitatge a Vilanova i la Geltrú (al Consell Comarcal del Garraf), de dilluns a divendres de 10 h a 13 h (amb cita prèvia). Totes aquelles persones demandants que vulguin estar registrades han d’aportar un imprès de sol·licitud signat per la persona sol·licitant, una declaració responsable de tots els membres de la unitat de convivència, fotocòpies del DNI/NIE i del llibre de família o certificat de convivència, un certificat d’empadronament amb data d’alta i documentació acreditativa d’ingressos econòmics (declaració de Renda, certificats de prestacions, etcètera).

Les persones inscrites tenen dret a optar a l’adjudicació d’un habitatge amb protecció oficial d’acord amb els requisits d’accés i els procediments d’adjudicació establerts, que poden ser diferents en cada convocatòria. La inscripció té una validesa d’un any i s’han d’actualitzar les dades en cas de variacions (si es tracta d’una variació d’ingressos que representi un 10% del total, és imprescindible comunicar-ho).

Els requisits per formar part del Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial són ser major d’edat o estar emancipat, tenir necessitat d’habitatge segons el que determina la legislació vigent i residir en un municipi de Catalunya, que és on s’ha de fer la inscripció. A més, s’han de complir uns requisits d’ingressos, superiors com a màxim en 6,08 a l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC). Si es vol optar a compra, s’han d’acreditar uns ingressos mínims d’un 5% del preu de venda.

Les finalitats d’aquest registre són les de proporcionar informació sobre les necessitats reals i la distribució territorial d’habitatges amb protecció oficial, així com les de facilitar i agilitar els processos d’adjudicació i transmissió d’habitatges protegits, tot garantint la màxima transparència de tots els processos.

Previsió de 200 nous habitatges

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes té previst d’ampliar el parc d’habitatge públic municipal amb 200 nous habitatges entre el 2020 i el 2023. Recentment, s’ha signat un conveni amb l’Incasol per a la construcció de 86 habitatges i s’estan enllestint les obres de l’escala de l’edifici del Parc Central que permetrà disposar de 16 pisos per a lloguer assequible. Precisament aquests últims i 2 habitatges més de propietat municipal seran el primers que sortiran a concurs. A més, a través dels propers plans d’ocupació local es preveu rehabilitar 12 pisos més de l’edifici que l’Ajuntament ha adquirit amb l’Agència de l’Habitatge i s’està en converses amb fundacions sense ànim de lucre perquè es puguin executar dues promocions amb 86 habitatges més.

L’alcaldessa, Abigail Garrido, ha assegurat que el govern municipal “està tirant endavant tot un seguit de polítiques per promoure l’accés a l’habitatge, principalment en règim de lloguer. Per aquest motiu, treballem per afavorir el lloguer social i l’accés a l’habitatge, amb accions concretes i compromeses, a través de convenis per la construcció d’habitatges”.

D’altra banda, s’han posat en marxa una sèrie d’accions i mesures socials i econòmiques urgents per donar resposta ràpida a les necessitats més bàsiques de la ciutadania generades arran de la crisi sanitària provocada per la Covid-19. Així, s’ha aplicat una moratòria en el pagament dels lloguers d’immobles de propietat municipal per donar facilitats a les famílies que hi viuen. Un total de 17 persones llogateres de les 122 existents s’han acollit a aquesta mesura. Tanmateix, s’ha dotat una partida de 500.000€ per donar resposta a la dificultat apareguda per fer el pagament del lloguer de l’habitatge a través d’ajuts directes urgents. S’han rebut 354 sol·licituds d’ajuts, de les quals ja se n’han concedit 200.