Notícies

A més de les notícies, podeu consultar la selecció de vídeos relacionats amb la gestió muncipal i intervencions de membres del Consistori a Actualitat informativa de l'Ajuntament, així com altres notícies de Sant Pere de Ribes a canalblau.alacarta.cat.

 
Via pública

28/07/2020 10:57

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha iniciat aquest estiu una campanya de millora de la recollida selectiva de residus als establiments comercials de Ribes, les Roquetes i els seus voltants. Un equip d’agents cívics integrat per un pla d’ocupació del municipi està executant la primera fase durant els mesos de juliol i agost, consistent en la realització d’una enquesta als comerciants sobre la separació i posterior gestió dels residus.

L’objectiu de la campanya és incrementar el percentatge de residus recollits que són destinats a valorització i, d’aquesta manera, aconseguir un increment del seu aprofitament. Com a grans generadors de residus que són, els establiments comercials tenen també una responsabilitat i un paper important a l’hora de gestionar-los i se’ls demana complicitat perquè utilitzin els recursos que es posen a la seva disposició, com és el cas del servei de recollida específic del cartró comercial o els cubells per fer la selectiva.

L’alcaldessa, Abigail Garrido, ha recordat que “si no seleccionem en origen, tot va a la fracció de rebuig, és a dir, a l’abocador. Per tant, estem generant un problema de medi ambient, però també econòmic, perquè per cada tona que portem no seleccionada, l’Ajuntament rep sancions cada cop més altes. Aquest és un tema de consciència general i quan més aviat reciclem, molt millor per al nostre planeta i per al medi ambient, però també per a la nostra butxaca, perquè això repercuteix directament en els costos de la recollida. Amb la campanya conscienciem primer als comerciants perquè hi hagi aquesta selecció en origen i reduir al màxim allò que llancem al contenidor gris”, ha afegit.

Obtenir dades per millorar el sistema

La realització d’enquestes permet obtenir dades per valorar l’actual sistema de recollida i plantejar millores. De fet, a través de les entrevistes que els agents cívics fan als comerciants es poden conèixer els entrebancs en què es troben i saber quines altres necessitats poden tenir per tal de trobar-hi solucions.

La campanya s’ha dissenyat conjuntament amb la consultora mediambiental Lavola, que prèviament ha ofert sessions formatives als agents cívics sobre comunicació i continguts relacionats amb els residus.