A més de les notícies, podeu consultar la selecció de vídeos relacionats amb la gestió muncipal i intervencions de membres del Consistori a Actualitat informativa de l'Ajuntament, així com altres notícies de Sant Pere de Ribes a canalblau.alacarta.cat.

 
Promoció econòmica

15/10/2020 13:14

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha posat a disposició dels establiments comercials del municipi la plataforma Aprop Sant Pere de Ribes, una nova eina de comercialització en línia dissenyada per complementar la venda tradicional i que s’ofereix com un aparador modern per promocionar-se i donar un nou servei a la clientela. La iniciativa suposa, a més, una opció idònia per a la ciutadania i comerciants en aquests moments de distanciament social necessari davant la propagació de la Covid-19. L’empresa Aprop Online SL ha estat l’encarregada de desenvolupar la plataforma, que estarà activa a partir de dilluns i que disposa d’un servei d’atenció a les persones usuàries. Entre d’altres, aplega un àmplia varietat de productes d’alimentació, moda, salut, ofimàtica, ferreteria, parafarmàcia i serveis com cursos de formació, sessions de bellesa i estètica, fotografia o fisioteràpia.

La plataforma de Sant Pere de Ribes, amb 91 establiments inscrits, 43 dels quals ja apareixen a la web, permet accedir a un estoc de 4.812 articles repartits en 139 categories diferents. Aquest nivell d’implicació, que cobreix una part important del comerç local del municipi, ha estat possible gràcies a la feina realitzada i el treball conjunt de la regidoria de Comerç Local i Mercats i les associacions de comerciants UCER, Fem Ribes, el Mercat Municipal La Sínia i DO Ribes. En els propers dies l’oferta s’anirà ampliant i actualitzant. L’import mínim de compra és de 21,00 € (sense impostos) i les depeses d’enviament són gratuïtes per a compres superiors als 99 euros.

Segons l’alcaldessa, Abigail Garrido, la posada en marxa de la nova eina de comercialització en línia “pren més sentit que mai ara que s’han anunciat noves mesures en la contenció de la pandèmia. La crisi de la Covid-19 ens ha fet repensar moltes coses i ha accelerat la presa de decisions tant en l’àmbit de les institucions públiques com en el del teixit d’activitat econòmica del nostre municipi”. L’alcaldessa ha recordat, en aquest sentit, que “aquest projecte es va gestar en el període més dur de la pandèmia, quan havíem de trobar fórmules que ens permetessin arribar als clients als quals no podíem accedir de manera presencial a les nostres botigues, bars i restaurants”.

El regidor de Comerç Local i Mercats, Consum i Fires, Juan García, ha explicat que amb aquesta iniciativa “busquem adaptar el comerç local de Sant Pere de Ribes a plataforma web per poder oferir el servei de proximitat a la nostra població. Cal recordar que en els moments més durs del confinament molta gent no podia sortir al carrer i aquest projecte, sorgit de la mà de les entitats, es va veure com la solució idònia per poder-ho garantir. Després d’estudiar-ho bé, vam optar per la plataforma Aprop, que era la que s’adaptava millor als nostres plantejaments”.

Una eina amb funcionament intuïtiu i avantatges

La plataforma de l’Aprop Sant Pere de Ribes té un funcionament molt intuïtiu, semblant al d’altres plataformes de venda en línia. Permet fer la compra o bé per producte o bé per comerços, afegint l’elecció i les unitats que volem al carret de la compra virtual. Si bé l’habitual és que l’enviament es realitzi d’un dia per l’altre, en el procés de compra el sistema deixa fins i tot seleccionar el dia i hora que volem que ens ho portin a casa.

A més, per als comerciants ofereix avantatges entre els establiments adscrits, com disposar d’un any sencer de gratuïtat del servei o la facilitat en els processos d’adhesió a la plataforma, gràcies a la contractació d’una empresa especialitzada amb un grup d’experts al darrera.

El CEO d’Aprop Online, David Barbeito, ha explicat que la nova plataforma “representa una disrupció en el mercat. És la primera vegada que el petit comerç té una eina tecnològica per lluitar contra les grans superfícies. Els comerciants porten molts anys venent de la mateixa manera, perdent el client d’avui en dia i amb una bretxa digital que es fa més gran cada dia que passa. Nosaltres els oferim la possibilitat d’arribar a un públic al qual no arriben en aquests moments i amb la força d’anar tots junts els comerciants del poble”, ha afegit.

Una alternativa útil en moments de crisi sanitària

La crisi sanitària de la Covid-19 ha posat de manifest la necessitat urgent de desenvolupar l’Aprop Sant Pere de Ribes. Els marketplace han demostrat ser una bona alternativa davant les restriccions de les activitats comercials i les limitacions a la mobilitat de les persones.

En el context de la pandèmia, el comerç local de proximitat ha patit una davallada d’ingressos. La posada en marxa de l’Aprop Sant Pere de Ribes permetrà oferir al client l’oportunitat de comprar en moments en què li sigui impossible desplaçar-se a la botiga, i seguir consumint el producte de proximitat que ofereix el comerç local de manera fàcil.

La creació de la plataforma es deriva d’una de les estratègies del Pla de Dinamització Comercial (2019-2022), que promou la creació de pàgines web i la posada en marxa de l’e-comerç. D’aquesta manera, es respon a l’increment constant de consumidors que consulten Internet abans de fer les seves compres o bé realitzen directament els encàrrecs de roba o menjar a través de plataformes de venda en línia.

La presidenta en funcions de Fem Ribes, Brigitte Lucas, ha explicat que “abans de la pandèmia ja ens havíem plantejat la possibilitat de tenir una app. Amb la iniciativa de l’Ajuntament, vam trobar una oportunitat. Els comerciants ho han rebut molt bé. Estem treballant perquè cada vegada hi siguin més establiments”.

El president de la UCER, Juan Ramón López, ha assegurat que “vivim una situació molt complexa i l’única solució que vèiem, quan estàvem els comerços tancats, era intentar fer el que fan els grans, que és el que funciona ara: el comerç digitalitzat. De fet, aquesta és la iniciativa més gran que s’ha fet dins de les associacions en els darrers deu anys. Marca un abans i un desprès”, ha conclòs.