A més de les notícies, podeu consultar la selecció de vídeos relacionats amb la gestió muncipal i intervencions de membres del Consistori a Actualitat informativa de l'Ajuntament, així com altres notícies de Sant Pere de Ribes a canalblau.alacarta.cat.

 
Mobilitat

25/02/2021 14:16

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha començat els treballs d’habilitació del carril bici a l’avinguda Montseny, d’un quilòmetre de llargària en tots dos sentits, un projecte que afavorirà la mobilitat sostenible i permetrà adequar i millorar l’entorn urbà en aquesta via, eix central de circulació de la urbanització Mas d’en Serra. L’execució del projecte, pressupostada en poc més de 250.000€, IVA inclòs, permetrà, a més, pacificar el trànsit motoritzat i dotar l’avinguda Montseny de nou arbrat. Els treballs tindran una durada prevista de 4 mesos i es duran a terme en sis fases per trams de carrer diferents. La primera correspon al tram més proper al carrer de l’Agricultura.

L’actuació a l’avinguda Montseny suposarà la gairebé completa connexió dels diferents trams de xarxa pedalable existents al municipi, que en un futur permetrà circular amb bicicleta entre Ribes, Les Roquetes i Els Colls. En un extrem, enllaçarà amb el carril bici de la ronda de la Masia Nova, mentre que en l’altre ho farà amb el camí pedalable que connecta Vilanova i la Geltrú i Sitges a través dels Colls.

El regidor d’Urbanisme, Fran Perona, ha recordat que el projecte d’adequació del carril bici a l’avinguda Montseny “va ser una de les propostes guanyadores dels pressupostos participatius. Quan vam començar a redactar-lo, vam veure que ens oferia l’oportunitat de dur a terme un canvi de configuració en aquesta via. Així, al final, hem aprofitat per fer més estreta una via on els vehicles arriben a córrer a massa velocitat i, tanmateix, la dotarem d’una vegetació que contribuirà a aportar-li un aspecte més amable”.

Només queda un tram per connectar la xarxa pedalable al municipi

En total, s’habilitaran 1.830 metres de carril bici unidireccional en cada calçada, la meitat (915 metres) en un sentit, i l’altra meitat (915 metres) en el sentit contrari. Per completar la plena connexió de la xarxa pedalable a Sant Pere de Ribes tan sols quedarà el tram paral·lel a la carretera BV-2113 entre Puigmoltó i la rotonda i el nus de connexió amb la C-32 i la C-31, l’execució de la qual ha demanat l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes a la Diputació de Barcelona. Cal recordar que l’estiu de 2020 es va finalitzar el tram de carril bici a la mateixa BV-2113 entre el final de la Rambla del Garraf i el nus de connexió amb l’autopista i la C-31.

Els treballs a l’avinguda Montseny contemplen la reducció de l’amplada dels carrils de circulació per a vehicles motoritzats, que passen de gairebé 8 metres d’amplada per sentit de circulació a 2,95 metres amb una línia de serveis de 1,90 metres a banda i banda amb reserva per a estacionar, arbrat i contenidors.

Els vianants seguiran amb la vorera de 2 metres per banda, però segregats del trànsit motoritzat pel carril bici, l’espai de seguretat i la línia de serveis:

  • Carril bici de 2 metres d’amplada.
  • Espai de seguretat d’1 metre entre el carril bici i la línia de serveis.
  • Línia de serveis, de 1,90 metres d’amplada que, al seu torn, farà les funcions d’espai de transició entre els carrils per a vehicles motoritzats i l’espai per a vianants i bicicletes.

Una via més segura

La reordenació de l’avinguda Montseny comportarà més seguretat pels següents factors:

  • Amplada còmoda i segura per a vianants, bicicletes i vehicles motoritzats, cadascú en el respectiu espai.
  • Reducció de la velocitat dels vehicles.
  • Vehicles motoritzats i bicicletes circulen en el mateix sentit, en funció de la banda del carrer.
  • Les cessions de pas són més senzilles que fins ara.

D’altra banda, la plantació d’un centenar d’arbres de l’espècie Tipuana a la línia de serveis contribuirà a millorar la percepció de l’entorn, que serà més verd i amb més presència d’ombra durant les hores de sol.

El projecte d’adequació de l’avinguda Montseny també ha posat un especial èmfasi en la viabilitat econòmica de l’execució. En aquest sentit, l’actuació es duu a terme amb el mínim d’obra i s’ha optat, a més, per una solució sense peces de cautxú.