Notícies

A més de les notícies, podeu consultar la selecció de vídeos relacionats amb la gestió muncipal i intervencions de membres del Consistori a Actualitat informativa de l'Ajuntament, així com altres notícies de Sant Pere de Ribes a canalblau.alacarta.cat.

 
Ajuntament

01/02/2023 14:03

  • Es convoca a la ciutadania a una marxa lenta de protesta per la C-32 aquest diumenge 5 de febrer a les 17 hores.
  • L’alcaldessa es reunirà el dia 14 de febrer amb el Secretari de Mobilitat i Logística del Departament de Territori de la Generalitat.

 

El Ple de la Corporació de Sant Pere de Ribes va aprovar ahir una moció per la gratuïtat de l’autopista C-32 amb el suport unànime de tots els grups municipals i dels regidors no adscrits. A la proposició, concretament, s’instà al govern de la Generalitat de Catalunya per tal que apliqui la gratuïtat a la recurrència (anar i tornar en 24 hores) durant els 7 dies de la setmana.

Així mateix es dona suport al Pacte del Penedès Marítim, per una mobilitat digna, segura i gratuïta, i a la convocatòria de mobilització ciutadana i social de protesta del pròxim diumenge 5 de febrer, a les 17 hores, consistent en una marxa lenta per la C-32 (que s’iniciarà des del punt de concentració a l’esplanada de la Rda. d’Europa, davant el Leroy Merlin) per reclamar la seva gratuïtat.

En el text refós final del document, fruit de la unificació de dos propostes  presentades en al mateixa línia pels grups municipals del PSC i Fem Poble, es va incloure, a més, la demanda a la Generalitat de disposar un servei de transport públic eficient i amb totes les garanties de bon funcionament entre la comarca del Garraf i l’Àrea metropolitana, així com bonificar el transport en bus, tant el servei exprés com en l’interurbà per facilitar la mobilitat en ferrocarril.

L’alcaldessa de Sant Pere de Ribes, Abigail Garrido, també ha anunciat que es reunirà el 14 de febrer amb el Secretari de Mobilitat i Logística del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, Marc Sanglas, per tractar aquesta assumpte que considera un greuge important respecte a d’altres territoris. L'Eix Transversal, recorda, s'ha rescatat amb més de 400 milions d'euros i la gratuïtat d'ús habitual de la C-32 suposaria només 15 milions d'euros.

La moció recorda que “tal i com ja es demanava en mocions presentades el gener de 2020, el juny de  2021 i el setembre de 2021, es demana, un cop més, i davant l’encariment de la barrera de Vallcarca aquest passat mes de gener en un 7,3% respecte a l’any passat (és a dir, en 53 cèntims més, sent el seu preu actual de 7,79 euros), la rebaixa i treballar en la gratuïtat futura d’aquesta via, doncs el cost d’aquest peatge és un dels més elevats de tota Europa per quilòmetre. Cal dir que ja es sol·licitava la subvenció del 100% dels peatges de l’autopista C-32 a les persones residents de la comarca del Garraf, que es veuen gravats de forma desmesurada per entrar i sortir de la comarca, així, com fins i tot, per moure’ns dins de la mateixa. A més, tenim en compte que aquesta via està més que amortitzada per part de l’empresa concessionària i acaba sent una infraestructura infrautilitzada degut al seu elevat cost”.

Així mateix la proposta recull que “aquesta autopista presenta un elevadíssim cost que acaba sent un greu perjudici per a les persones que hi viuen i treballen en els municipis del Garraf. Aquesta via de comunicació es vital per qüestions econòmiques, socials i d’oci cap a l’Àrea metropolitana. Quan, a més a més, la carretera C-31, com alternativa, continua presentant greus deficiències, amb una sèrie de problemàtiques que penalitzen els municipis per on passa. Es tracta d’una infraestructura que fan servir moltíssimes persones del municipi diàriament i que representa un llast molt important, justament en un moment en què la inflació és un punt que està afectant a la ciutadania. Sabem que moltes persones ja mostren la seva dificultat per arribar a final de mes i novament aquesta carretera torna a ser de la més cares del nostre país. La comarca del Garraf es torna a veure perjudicada un cop més amb aquest increment, quan a més, cal dir que som pràcticament dels últims territoris en inversions per part de la Generalitat de Catalunya i el primer en el qual el preu del peatge és prohibitiu. En aquest sentit, cal assenyalar també que l’Hospital Residència de Sant Camil és un dels més afectats, donat que busca professionals i fidelitzar els que té, comprovant que la mobilitat que suposa venir al territori comporta greus dificultats per a aquestes persones, per la despesa que representa”.

Des del Pacte Penedès Marítim també es continuarà treballant en la reclamació de noves bonificacions, tot exigint a la Generalitat que en el seu pressupost contempli aquestes noves possibles bonificacions per a aquest peatge, fent un pas decidit per no castigar més a la ciutadania del nostre territori i es demana una aposta decidida per la millora del transport públic, que doni sentit a les polítiques mediambientals i de mobilitat sostenible que des dels ajuntaments es fomenten i es posen en pràctica.