Notícies

A més de les notícies, podeu consultar la selecció de vídeos relacionats amb la gestió muncipal i intervencions de membres del Consistori a Actualitat informativa de l'Ajuntament, així com altres notícies de Sant Pere de Ribes a canalblau.alacarta.cat.

 
Mobilitat

08/10/2024 09:40

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes denúncia i lamenta les incidències en el servei de bus d’aquests dies i emprèn una sèrie d’accions per reclamar un millor servei, més eficient i més efectiu, que garanteixi un funcionament correcte, fiable i satisfactori de les línies d’autobusos que operen al municipi, especialment la “e.14“ que l’uneix amb Barcelona.

En aquest sentit, el govern municipal considera que malgrat les diverses reunions mantingudes fins ara amb la direcció general de Transports i Mobilitat (l’última de les quals va tenir lloc a principi d’aquest estiu per exigir més freqüència d’autobusos i millores) es continua donant l’esquena a les deficiències del transport públic i a les necessitats reals de Sant Pere de Ribes, tot recordant que no disposa de cap altra alternativa de transport públic perquè la ciutadania es pugui desplaçar fora del municipi i, sobretot, per desplaçar-se a Barcelona, una línia que utilitzen diàriament centenars de persones. A més, considera que la situació s’agreuja encara més quan es produeixen altres incidències en el serveis de Rodalies o a causa de la celebració d’esdeveniments multitudinaris a la comarca, quan això no hauria de ser així.

Segons l’alcaldessa, Abigail Garrido, “no és de rebut que una persona que necessita agafar el bus per anar a treballar, a estudiar o al metge, es trobi tirada a la parada perquè l’expedició prevista a una hora no apareix, ni tampoc la següent. El servei hauria de complir amb totes les garanties de funcionament per evitar totes les molèsties i conseqüències que comporta un servei deficient”. Per aquest motiu, ha demanat novament una reunió amb la direcció general de Transports i Mobilitat per traslladar la decepció i malestar per la manca de resposta i de sensibilitat mostrada.

En aquest context, l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha posat a disposició de la ciutadania i de les persones usuàries afectades per incidències o incompliments del servei d’autobús un número de WhatsApp, el 671 42 22 53, per fer arribar les seves queixes i situacions viscudes. Tots els missatges rebuts es recolliran i es traslladaran a la pròxima reunió amb el responsables de Transports i Mobilitat a Catalunya encara per concretar, juntament amb altra documentació i evidències recopilades.

En aquesta reunió el govern municipal vol insistir en la “necessitat de disposar d’unes bones connexions i d’un servei de transport públic digne i de qualitat que eviti que es repeteixin incidències reiterades que no es poden normalitzar, ni permetre, i que fomenti realment la mobilitat sostenible”, ha dit l’alcaldessa. Per això Abigail Garrido creu indispensable que la solució ha de passar per un augment de les freqüències, places i horaris actuals del servei de bus d’acord amb la demanda de les persones usuàries, el context actual de Rodalies i l’omissió a la petició de supressió del peatge de la C-32.