Notícies

A més de les notícies, podeu consultar la selecció de vídeos relacionats amb la gestió muncipal i intervencions de membres del Consistori a Actualitat informativa de l'Ajuntament, així com altres notícies de Sant Pere de Ribes a canalblau.alacarta.cat.

 
Educació

09/09/2025 12:20

Més de 4.300 alumnes d’Infantil, Primària i Secundària de Sant Pere de Ribes han començat el curs escolar 2025-2026. L’alcaldessa, Ana Herrera, i la regidora d’Educació, Paqui Carrasquilla, han visitat aquest dilluns, 8 de setembre, l’escola les Roquetes per donar la benvinguda als infants i presentar les novetats educatives d’enguany.

Ana Herrera ha destacat que el nou curs al municipi ha començat amb normalitat i sense incidències, però ha recordat que des de l’ajuntament es continuarà reclamant al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya les demandes encara vigents, com aconseguir una ràtio més baixa a Infantil 3, la recuperació d’alguna aula d’acollida i dels tècnics d’integració social. “Inversions i recursos que són necessaris per a les escoles i instituts del nostre municipi”, ha insistit l’alcaldessa.

També ha recordat a les famílies del municipi que ho necessitin que tenen la possibilitat de “demanar beques i ajuts municipals” que es publiquen a la pàgina web municipal i a les xarxes socials del consistori per poder assabentar-se de les diferents convocatòries. Herrera ha desitjat també “un bon inici de curs” a tot l’alumnat i famílies del municipi.

La regidora d’Educació ha explicat les diferents novetats d’enguany:

  • Llars d’infants: s’han incrementat les hores de les educadores i torna haver el servei de vetllador per als infants amb necessitats educatives especials.
  • Infantil: es mantenen els mateixos grups a I3 amb una ràtio de 20 alumnes.
  • Primària: s’oferiran tallers emocionals, que el curs passat es van dur a terme als instituts del municipi, també a les escoles. Enguany “ja hem fet una licitació per continuar amb el projecte Cordes”, un projecte que ha tingut molt bona acollida a les escoles del municipi.
  • Secundària i cicles: hi ha un nou FP Bàsic a l’IES Alexandre Galí però estarà ubicat a l’Aulari Blanc. Són estudis adreçats a joves que no han finalitzat l’Educació Secundària Obligatòria i volen obtenir una titulació que els permeti accedir al món laboral o a estudis posteriors. Tenen una durada de 2 anys. Permet a l’alumnat que ha tingut dificultats durant l’ESO i no ha aconseguit titular-se tingui una oportunitat per seguir formant-se. Aquests cicles formatius de Grau Bàsic també inclouen una fase de formació en empresa o centre de treball. L’Institut Can Puig oferirà un nou cicle de grau mitjà de Gestió Administrativa a l’àmbit sanitari, lligat amb tota l’oferta sanitària que es fa a aquest centre.

A Infantil i Primària hi ha 2.133 alumnes matriculats; a Secundària, 2.170 (es mantenen els mateixos grups) i pel que fa a les places de les llars d’infants enguany s’han ofert 296 i s’han ocupat 272.