22/09/2025 11:36
Sant Pere de Ribes celebra aquest octubre el Mes de les Persones Grans amb motiu del Dia Internacional de la Gent Gran que té lloc cada 1 d’octubre. L’Ajuntament, amb la col·laboració de diferents entitats i associacions, ha programat més d’una vintena d’activitats adreçades a les persones grans del municipi. L’alcaldessa, Ana Herrera, i el regidor de Persones Grans, Josep De Barberà, han presentat aquest divendres, 19 de setembre, tota la programació coincidint amb el dia en què el grup de marxa nòrdica de les Roquetes surt a caminar.
L’alcaldessa s’ha mostrat molt satisfeta amb les activitats que enguany s’han organitzat perquè han estat “escollides i pensades per les persones grans del nostre municipi” comptant amb la seva participació activa. Herrera també ha volgut destacar “la seva actitud” davant la vida i ha recordat que elles són “la memòria històrica del nostre poble i ens ensenyen cada dia”.
El regidor de Persones Grans ha indicat que al municipi hi ha empadronades 5.877 persones de més de 65 anys; 74 persones amb 90 anys, i més de 10, amb 100 anys. En aquest sentit, De Barberà ha remarcat la seva importància en el municipi i ha explicat que des del consistori s’està treballant en “fer el nostre poble amigable amb les persones grans agrupant diferents projectes com el programa Nexes o la iniciativa Municipi Curador sota aquesta idea de poble amigable”. Però, no solament amb projectes que es tiren endavant des de l’ajuntament, sinó també es pretén que des de “les botigues, entitats, col·lectius, etc. s’impliquin per fer la vida més fàcil a les persones grans”, ha subratllat el regidor.
Entre les activitats que es faran, hi ha espectacles d’humor, un bingo musical, tallers de taixi xi kung, un cine fòrum, les actuacions dels grups dels casals de
la gent gran, una caminada conjunta o karaoke. Enguany, com a novetat, s’ha organitzat un flash mob amb l’alumnat dels instituts Xaloc i Can Puig. Com és tradicional també es farà la Festa de Germanor el dia 4 d’octubre i Festa de les Persones Grans a la Finca Mas Solers, el 24 d’octubre.
La programació del Mes de les Persones Grans es pot consultar a les xarxes socials de l’ajuntament, als casals de la gent gran i als tríptics repartits pels diferents establiments i espais del municipi. Les inscripcions a les activitats es poden fer als casals de la gent gran i són gratuïtes. Tant per a la Festa de Germanor, que enguany tindrà lloc a les Roquetes, com per a la Festa de la Gent Gran a la Finca Mas Solers es posarà un servei d’autocar.