Notícies

A més de les notícies, podeu consultar la selecció de vídeos relacionats amb la gestió muncipal i intervencions de membres del Consistori a Actualitat informativa de l'Ajuntament, així com altres notícies de Sant Pere de Ribes a canalblau.alacarta.cat.

 
Treball

30/03/2020 10:52

El SLO ofereix informació, assessorament i gestió d'aspectes relacionats amb l'ocupació. 

El Servei Local d’Ocupació (SLO) de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes es manté actiu malgrat la situació actual i la suspensió de les formacions presencials, però segueix oferint informació, assessorament i gestió dels aspectes relacionats amb l’ocupació a la ciutadania i a empreses, a través del correu electrònic serveilocalocupacio@santperederibes.cat. Si necessiteu posar-vos-hi en contacte també podeu trucar al 938967300 (de dilluns a divendres de 9 a 14h). Des del servei s’informarà a les persones usuàries quan es puguin reprendre els cursos aturats per la situació de crisi sanitària per la covid-19 i l’estat d’alarma.

El SLO s’adreça, d’una banda, a la ciutadania en general major de 16 anys, a les persones en situació d’atur, a aquells que vulguin millorar la seva situació laboral i/o que cerquin informació i orientació laboral; i, de l’altra, a les empreses que busquin treballadors i treballadores i/o que vulguin intermediació amb les persones inscrites a la borsa de treball per a la gestió de les ofertes de feina. 

 

INFORMACIÓ D’INTERÈS DAVANT ALGUNES CONSEQÜÈNCIES ECONÒMIQUES I LABORALS DE LA SITUACIÓ ACTUAL

 

Persones afectades per un ERO o ERTO

El SLO informa a aquelles persones que hagin o puguin estar afectades per un ERO o un ERTO que no han de donar-se d’alta com a demandant d’ocupació al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) per tramitar la prestació al Servicio Público de Empleo (SEPE), atès que l’empresa contactarà amb el SEPE.

 

Borsa de treball de gerocultors/es

Així mateix, es posa en coneixement d’aquelles persones a qui pugui interessar que tant el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies com el Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) estan fent  una crida a tots aquells professionals d’atenció a gent gran que vulguin treballar en la resposta a aquesta crisi i es poden apuntar a la borsa de treball que s’ha obert. Totes les persones que vulguin treballar en residències i centres d'atenció a la gent gran, i que ara són més necessaris que mai tenen habilitat un formulari d’inscripció a la web del Consorci Salut i Social de Catalunya.

A aquelles persones amb vocació per la gent gran que vulguin treballar però no tinguin experiència prèvia en el sector, el Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) i Unió Consorci Formació (UCF) els hi ofereixen una formació on-line perquè s’incorporin amb els coneixements adients per treballar en aquest moment d’emergència sanitària.

 

Prestació extraordinària per cessament d’activitat

Per a treballadors per compte propi o autònoms que hagin vist suspeses les seves activitats de manera forçada o quan la seva facturació en el mes que sol·licita la prestació es vegi reduïda, almenys, en un 75% en relació a la mitjana de facturació del semestre anterior. Complint els requisits següents:

  • Afiliat i en alta al RETA
  • Acreditació de la reducció de la seva facturació
  • Al corrent de pagament en quotes de la Seguretat Social (si no està al corrent es farà invitació al pagament, en el termini de 30 dies)

 

Ajut per autònoms

El Departament en matèria de treball ha aprovat una partida pressupostària de 7,5 milions d’€ per atorgar aquesta prestació fins al seu exhauriment. Es preveu que aquesta línia d’ajuts pugui beneficiar 4.500 persones treballadores autònomes. Les condicions són les següents:

  • Import de l’ajut fins a 2.000 euros.
  • Que l’espai, servei o activitat estiguin relacionats amb els que les autoritats sanitàries han decretat que tanquin o deixin de prestar-se.
  • Acreditar pèrdues econòmiques involuntàries el març de 2020 en comparació en el mes de març de l’any anterior.
  • No disposar d’altres fonts d’ingressos alternatives.

 

Tipus de finançament 

També s’ha aprovat una línia d’avals per la cobertura per compte de l’Estat de finançament atorgat per entitats financeres a empreses i autònoms i l’ampliació del límit d’endeutament net de l’ICO amb la finalitat d’augmentar les Línies ICO de finançament a empreses i autònoms.

 

EMPRESES

Unitat d'assessorament per a professionals i empreses

L'Agència de Desenvolupament NODE Garraf ha posat en marxa una unitat per atendre de manera individualitzada les consultes que, per part de professionals autònoms i directius d'empreses, arriben als ajuntaments de la comarca en relació amb les línies d'ajut i suport a l'activitat en l'actual contingència.

Aquest servei s'ofereix de manera gratuïta i personalitzada, bé per correu electrònic o bé telefònicament, i es fa com a extensió dels serveis d'atenció dels mateixos ajuntaments amb l’objectiu d’unir esforços i donar la major qualitat i diligència a l'hora de respondre les consultes.

Podeu fer arribar els vostre dubtes i preguntes a l'adreça de correu electrònic  agenciadesenvolupament@nodegarraf.cat o bé al telèfon 938 100 722.

 

Servei d’Iniciatives Econòmiques

El Servei d'Iniciatives Econòmiques de la Mancomunitat Penedès-Garraf també treballa  diàriament per donar informació actualitzada de les mesures econòmiques davant la Covid-19 per a l’emprenedoria. Podeu consultar-lo al web  https://mancomunitat.cat/temes/emprenedoria/ o bé trucar per telèfon al 93 810 06 98 (opció 2).

 

Servei d’atenció digital del Departament d’Empresa i Coneixement

El Departament d’Empresa i Coneixement disposa d’un servei d’atenció digital a les empreses, autònoms i professionals per informar de les mesures adoptades en matèria econòmica pel Govern de la Generalitat de Catalunya i pel Govern de l’Estat per fer front a la situació excepcional d’estat d’alarma provocada pel coronavirus SARS-COV-2.

A més de mesures per a la protecció i el manteniment de l’ocupació, agilitzant el procediment d’autorització d’ERTO, o reduccions de la quota de la seguretat social, l’Institut Català de finances està preparant línies de préstec amb avals públics.

  

MORATÒRIA DE TRIBUTS

Es concedeix l’ajornament del deute tributari corresponent a totes aquelles declaracions-liquidacions i autoliquidacions les quals el seu termini de presentació i ingrés des de la data d’entrada en vigor del Reial Decret7-2020 i fins el dia 30/05/2020.

Suspensió dels terminis d’autoliquidació i pagament de tots els tributs propis i cedits de la Generalitat de Catalunya fins que finalitzi l’estat d’alarma.