Web Content Display Web Content Display

AJUTS ACCÉS I PERMÀNENCIA DE L’HABITATGE DE LLOGUER 2025

Àmbit:

HABITATGE

Qui el pot demanar:

Veure requisits previs

Canals de tramitació:

  • Per internet: cal que empleneu la sol·licitud i adjunteu la documentació requerida en format pdf.
  • Presencialment: a les oficines municipals, amb la documentació original.

Període de l’any en què es pot demanar:

¿ Subvencions ordinàries:

Durant el termini d’un mes a comptar a partir de la data de publicació de les Bases reguladores d’aquesta subvenció en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
¿ Subvencions extraordinàries:

Es preveu la possibilitat de presentar sol·licituds extraordinàries fora del termini anteriorment fixat, sempre i quan, una vegada resoltes les peticions presentades dins del termini establert continuï havent disponibilitat pressupostària i/o es realitzi una dotació extraordinària d’acord amb el punt 10 de les presents Bases. En tot cas el termini de finalització és fins al 30/09/2025.

Requisits previs:

Podran percebre les subvencions totes aquelles persones que tinguin un contracte arrendatari com a habitatge habitual, ubicat al municipi de Sant Pere de Ribes i reuneixin els requisits següents:

a. Ser persona física, major d’edat, de nacionalitat espanyola o d’algun estat membre de la Unió Europea, o en el cas de persones estrangeres no comunitàries, acreditar permís de residència legal. No disposar de cap altre habitatge de propietat o lloguer.
b. El contracte d’arrendament ha de ser d’ús d’habitatge (o habitació) habitual i permanent i s’acreditarà mitjançant l’empadronament, la seva formalització ha de ser vigent i la renda mensual no pot superar els 800 euros mensuals (excepte actualització durant el 2025).
c. Durant la percepció de l’ajut s’ha de mantenir l’habitatge arrendatari objecte de la prestació com a residència habitual i permanent.
d. Els límits dels ingressos de la unitat de convivència es determina pel nombre de membres de la unitat i s’expressa d’acord amb el nombre de vegades de l’Índex de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC). Aquestes bases estableixen el topall en 2,35 vegades l’IRSC i en funció de les persones que formen part de la unitat de convivència els imports són els següents:
Fins a 2,35 vegades l’IRSC per a la Zona A 1 membre 2 membres 3 membres 4 membres o més 29.271,35 € 30.176,65 € 31.474,57 € 32.523,72 €
e. En el cas de sol·licitants de la Línia 1 dels ajuts, s’entendrà com a unitat de convivència exclusivament les persones que hi vagin a viure a l’habitatge a arrendar. En el cas de sol·licitants de la Línia 2 dels ajuts, s’entendrà com a unitat de convivència totes aquelles persones que constin al Padró Municipal d’Habitants i declarin que efectivament conviuen al domicili arrendat.
f. Que cap de les persones titulars del contracte de lloguer hagin demanat un altre ajut pel mateix concepte, pel mateix exercici i amb els mateixos requisits d’accés, o en cas d’haver-lo demanat, que no s’hagi resolt la petició en el moment de presentar la sol·licitud.
g. No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició per ser persona beneficiària de subvencions de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
h. Estar al corrent de les obligacions tributàries de les administracions públiques i obligacions amb la Seguretat Social.
La concurrència d'aquests requisits s'acredita en el moment de presentar la sol·licitud, mitjançant la presentació dels documents que s'indiquen en el següent article.

Preu:

Gratuït.

Documentació a aportar:

La sol·licitud de la subvenció ha d'adjuntar la següent documentació:

1. Formulari normalitzat de sol·licitud de l’ajut en la seva modalitat de la Línia 1 o la Línia 2 dels ajuts.
2. Declaració de responsabilitat amb els següents supòsits: no haver demanat ni rebut cap altre ajut pel mateix concepte; no tenir en propietat o ser usufructuari de cap habitatge, cap membre de la unitat familiar, llevat que no en disposin de l’ús i gaudi per raons acreditades; no tenir parentiu per vincle de matrimoni o una altra relació estable anàloga, per consanguinitat, adopció o afinitat fins al segon grau amb les persones arrendadores. Aquest mateix criteri s’aplica a la relació entre la persona arrendadora i la persona arrendatària, quan la primera sigui una persona jurídica respecte de qualsevol dels seus socis o partícips.
3. Documentació a presentar acreditava del compliment dels requisits:

¿ Fotocòpia DNI/NIF/NIE de la persona sol·licitant i de cascun dels membres que integren la unitat de convivència.
¿ Certificat d’empadronament o volant de convivència, que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i dels membres del nucli de convivència.
¿ Fotocòpia del contracte d’arrendament
¿ Últim rebut disponible pagat de la renda del lloguer a la data de presentació de la sol·licitud.
¿ En el cas de famílies amb menors a càrrec, fotocòpia del llibre de família o una declaració responsable indicant tal circumstància, i per als supòsits de famílies monomarentals/monoparentals o nombroses, fotocòpia dels carnets vigents corresponents.
¿ Per a persones amb discapacitat, fotocòpia de la resolució o carnet de reconeixement del grau emès per l’ICASS.
¿ Per a persones separades o divorciades, fotocòpia de la sentencia judicial amb el conveni regulador.
¿ Acreditació dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que integren la unitat de convivència en edat laboral. Els ingressos cal acreditar-los de la manera següent:

- Declaració de l'IRPF, corresponent al període impositiu immediatament anterior, amb termini de presentació vençut en la data de presentació de la sol·licitud de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que integren la unitat de convivència en edat laboral.
- En el cas que la persona sol·licitant o altres membres de la unitat de convivència en edat laboral no estiguin obligats a presentar la declaració de IRPF, han d'aportar un certificat d'imputacions subministrat per l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i l'informe de vida laboral o el corresponent certificat de les pensions o ajuts exempts de tributació.
- Certificats d’ingressos per prestacions: atur, pensions no contributives,... En el cas que la persona sol·licitant i/o persones que conviuen a la unitat aportin el formulari d’autorització amb el seu consentiment per a la comprovació de les seves dades al servei de Via Oberta, no caldrà que aportin la següent documentació:

- Declaració de l’IRPF
- Títol família monoparental / monomarental
- Títol família nombrosa
- Resolució o carnet de reconeixement del grau de disminució o discapacitat
- Certificat d’ingressos per prestacions (pensions)
- Situació d’atur
Per a les persones que no puguin acreditar els seus ingressos, hauran de prestar declaració jurada marcant la casella corresponent al formulari de sol·licitud, acompanyant, qualsevol documentació que tinguin a disposició per acreditar-ho. Els models normalitzats de sol·licitud de subvenció, així com la declaració de responsabilitat i l’autorització per a la comprovació de dades al Servei de Via Oberta, estaran a disposició de les persones interessades a l’Oficina d’Atenció Ciutadana situada a la Plaça Vinya d’En Petaca 1, de Les Roquetes, o a la Plaça de la Vila 1, de Ribes i a la web municipal.

Impresos del tràmit:

Sol·licitud linia 1 2025
Sol·licitud linia 2 2025

Normativa:

Veure documents annexes

Download ''Bases+lloguer+catala+2025''
Download ''Bases+lloguer+castella+2025''

Termini de resolució:

El termini per a la concessió de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.
La resolució de l’atorgament es sotmetrà a tràmit d’informació pública durant el termini de 10 dies hàbils que comptaran a partir de l’endemà de la publicació del corresponent anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. També es publicarà a l’E_tauler i a la web municipal www.santperederibes.cat. Durant aquest període les persones interessades podran presentar les al·legacions que considerin oportunes al Registre General de l’Ajuntament per les vies habilitades. La resolució definitiva de l’expedient es notificarà individualment a totes les persones sol·licitants mitjançant la notificació electrònica.

Silenci administratiu:

La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris.

Vies de reclamació:

La resolució del procediment posa fi a la via administrativa, i contra la mateixa es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació.
Alternativament i, de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant del mateix òrgan que el va dictar en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació.

Altra informació d’interès:

Pots veure les bases de la convocatòria en les descàrregues